• (514) 484-1471
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Mon- Fri 9:00 - 17:00

AGA UrbaNature Éducation AGM

AGMs
Date: 2019-02-28 19:00

Venue: 4375 Avenue Benny, Montréal, QC H4B 2S2, Canada

  • We welcome our supporters and partners to our first AGM.  We have had a good first year and we plan to make 2019 even better!  We will be selling memberships at the door at the cost of $10.  Come out and support nature based education in our parks and wild areas!

    Nous vous invitons, ami(e)s et partenaires d'urbaNature Éducation, à notre première AGA. Nous avons eu une bonne première année et nous prévoyons encore plus en 2019! Vous pouvez vous procurer votre abonnement annuel à la porte au coût de 10 $. Venez soutenir l’éducation par la nature dans nos parcs et zones sauvages!



 

jeudi le 28 février 2019 19:00h à 21:00h

 

4375 Avenue Benny, Montréal, QC H4B 2S2, Canada
            sonnez/ ring  aptt. 107
 
Mission:
● Faciliter, promouvoir et appuyer l'apprentissage en plein air et ancré dans le
milieu pour tous, surtout pour les jeunes; (1)
● Créer des opportunités de contact avec la Nature dans des milieux urbains et
d'illustrer la valeur d'un monde Naturel;
● Améliorer le bien-être physique et mental chez les gens de tous âges, plus
précisément dans les secteurs vulnérables.
Vision:
● Rapprocher les communautés et les écoles pour bâtir des changements durables via des opportunités d'apprentissage dans un contexte concret;
● Cultiver les compétences de leadership requis par les jeunes pour devenir des
promoteurs en développement durable dans leurs communautés;
● Préserver la biodiversité pour les futures générations en l'intégrant, en tant
qu'aspect vital, à la vie humaine.
 
(1) L’apprentissage “ancré dans le milieu” ou localisé est situé dans la communauté entourant l’école, et utilise la patrimoine naturel et culturel locale, afin de créer des opportunités et expériences d’apprentissage en langage, mathématiques, sciences sociales, sciences, arts et autres. La participation à des projets communautaires ou scolaires permet un apprentissage expérientiel en lien avec le curriculum.
 
Activités, programmation et curriculum
● Développement professionnel pour professeurs et personnel scolaire
● Ateliers en écoles en lien avec le curriculum provincial
● Consolidation d’équipe (teambuilding) et formation en leadership
● Yoga et méditation
● Cours de compétence en plein air
● Randonnées éducatives en milieux verts urbains
● Projets environnementaux sur base scolaire / base communautaire
● Programmation de découverte de et mise en contact avec la nature
● Programmation de camp de jour
● Recherche
 
Mission:
● To facilitate, promote, and support place-based outdoor learning for all, 1
especially children and youth;
● To create opportunities for Nature connection in urban settings and illustrate the value of the Natural world;
● To improve the physical and mental well-being of people of all ages, especially society’s vulnerable sectors, through contact with Nature.
Vision:
● To bring schools and communities together to create sustainable change through real-world learning opportunities;
● To cultivate the leadership skills and competencies required for youth to become change agents for sustainability in their communities;
● To preserve biodiversity for future generations by integrating it into human life as a vital aspect
 
(1) Place-based education (PBE) immerses students in local heritage, cultures, landscapes, opportunities and experiences, using these as a foundation for the study of language arts, mathematics, social studies, science and other subjects across the curriculum. PBE emphasizes learning through participation in service projects for the local school and/or community. (promiseofplace.org)
 
Activities, programming & curriculum
● Teacher & School staff professional development
● Workshops in schools connected to provincial curriculum
● Teambuilding and leadership training for groups of all ages
● Yoga & Meditation
● Outdoor skill instruction
● Educational walks in urban greenspaces
● Environmental, community-based/school-based projects
● Nature discovery and connection programming
● Daycamp programming
● Research
 
Qui nous sommes
 
Lisa Mintz est bibliothécaire, environnementaliste et professeur de yoga.
En tant que bibliothécaire chez Fraser Hickson, elle créa et mit en place un programme  
pour enfants à la garderie du YMCA de NDG pour les 2 à 6 ans.
 
En tant qu’environnementaliste, Lisa a collaboré avec C-vert, une initiative de
Leadership Environnemental pour adolescents. Elle a mené plusieurs randonnées  
éducatives dans des espaces verts urbains et elle savoure les joies de la nature avec les 
 
personnes de tous âges. Elle est la fondatrice de ‘’Sauvons la Falaise!’’, dont la 
principale mission est d’assurer la protection de l’Éco-territoire de la falaise 
 
St-Jacques et son raccordement avec d’autres espaces verts existants, incluant le futur 
 
parc Meadowbrook. Lisa envisage de créer des programmes d’éducation 
environnementale à la Falaise lorsque celle-ci deviendra un parc.
 
Lisa est une enseignante certifiée en Yoga Kundalini et croit que le yoga et la méditation  
font partie d’un curriculum intégral. À travers ces pratiques, Lisa permet à ses étudiants 
 
de se connecter à soi-même ainsi qu’avec la nature.
Une bénévole passionnée et un membre impliqué de la communauté de NDG, elle était  
administratrice au Conseil Communautaire de NDG, présentement administratrice au 
 
Conseil de la Coalition Verte, Les amis du parc Angrignon, et un membre actif de 
 
plusieurs autres organisations. 
 
Elle est une organisatrice communautaire d’expérience,  
 
coordinatrice d’événements professionnels et une observatrice d’oiseaux passionnée.
Lisa Mintz est Directrice Exécutive chez urbaNature Éducation.
Holly McIntyre est une éducatrice avec plus de 15 ans d’expérience en éducation expérientielle et en plein air. Elle est enseignante certifiée au niveau primaire en Ontario et au Québec, et a également enseigné à tous les autres niveaux d’éducation.
 
 Sa passion en enseignement est de créer des opportunités d’apprentissage basées sur l’endroit et le contexte qui permettent aux étudiants de se situer dans leur environnement et leur communauté. Holly est aussi instructrice et siège sur le comité pédagogique au sein du Conseil Canadien du Plein Air. Son expérience en enseignement en plein air et en aventure, combinée avec son expérience en enseignement, lui permet d’avoir une perspective unique envers les besoins des enseignants et des écoles qui souhaitent incorporer plus d’apprentissage en plein air à l’intérieur de leurs programmes.
 
Déménagée à Montréal après avoir vécu 12 ans à Gaspé, Holly est enthousiasmée à la vue d’aider les gens à découvrir et à apprécier la Nature qui se trouve tout autour de nous, même en ville! En ce moment, ses recherches en vue d’une Maîtrise en éducation, sont d’explorer comment l’utilisation de l’éducation en plein air peut contribuer au bien-être des enseignants.
 
Holly occupe le poste de Directrice du Curriculum chez urbaNature Éducation.
 
John Symon
John a grandi sur l’Île de Vancouver; jeune adulte il a fait le tour du monde avec son sac-à-dos, il aboutit à Montréal pour compléter son éducation universitaire dans les années 80.
 
Après avoir reçu son diplôme en Géographie de l’Université de Montréal et obtenu sa Maîtrise en Administration des Affaires à Concordia, John a pris racine à Montréal pour fonder sa famille (aujourd’hui trois enfant adultes). John a écrit une série populaire de livres-guide sur des activités et lieux pour enfants à Ottawa et à Montréal. Il aussi écrit un livre sur le vélo à Montréal en collaboration avec Robert ‘’Bicycle Bob’’ Silverman.
 
 Il a aussi travaillé avec l’Institut Fraser Hickson (bibliothèque) afin d’élargir le
programme MiniBiblio d’environ 50%, rejoignant ainsi plusieurs garderies et CPE. Aujourd’hui, John est journaliste, contributeur régulier au Montreal Times ainsi qu’à  plusieurs revues sportives.
______________________________________________________________
 
Who we are
 
Lisa Mintz is a librarian, environmentalist and yoga teacher. As a librarian at Fraser Hickson she created and implemented children’s programming at the YMCA NDG daycare for 2-6 year olds.
 
As an environmentalist, Lisa worked with the C-vert environmental leadership program for teens at the YMCA NDG . She has led many educational walks and other activities in green spaces and delights in introducing people of all ages to the joys of nature. She is the founder Sauvons la falaise!, whose primary mission is to ensure protection of the St. Jacques Escarpment Eco-territory, and connection with other existing green spaces including the future Meadowbrook park. She looks forward to creating environmental education programs in the falaise once it becomes a park.
 
Lisa is a certified Kundalini Yoga teacher and sees yoga and meditation as an important part of any curriculum and a fantastic way to connect to ourselves and to nature.
 
As a passionate volunteer and implicated member of NDG community, she is a past board member NDG Community Council and presently on the board of Green Coalition, Les amis du parc Angrignon and a regular member of several other groups. 
 
She is also an experienced community organizer, professional events coordinator and passionate birdwatcher.
 
Lisa Mintz is the Executive Director of urbaNature Éducation.
Holly McIntyre is an educator with over 15 years of experience in outdoor and experiential education. She is a certified elementary teacher in Ontario and Quebec, and has taught at all levels of education. Her passion in education is creating opportunities for place-based and contextual learning that allows students to connect to their environment and community.
 
Holly is also an outdoor instructor and a trainer with the Outdoor Council of Canada. Her experience teaching outdoor and adventure education, combined with her experience as an educator, allows her a unique perspective into the needs of teachers and schools wishing to incorporate more outdoor learning into their programs.
 
Relocating to Montreal after 12 years in Gaspé, Holly is excited about helping people discover and appreciate the Nature that we find all around us, even in the city! Her current research towards her Master’s of Education is exploring how the use of outdoor learning can contribute to the well-being of teachers.
Holly is the Director of Curriculum  at urbaNature Education.
 
John Symon
John grew up on Vancouver Island and backpacked around the world as a young adult before coming to Montreal for his university education in the 1980s.
 
After earning diplomas from l'Université de Montréal (geography) and Concordia (MBA), John stayed in Montreal to found a family (today he has three adult children). John also wrote a series of best-selling guidebooks for places to take kids in Montreal and Ottawa. He also wrote a book about bicycling in Montreal in collaboration with Robert “Bicycle Bob” Silverman.
 
Today, John works as a journalist, writing regularly for the weekly Montreal Times and for sporting magazines. He has also worked for the Fraser Hickson Institute (library), expanding its MiniBiblio program by almost 50% to reach many local daycares and CPEs.
 
A long time resident of NDG, John now lives in Lachine where he serves as treasurer on the board of the Revitalization Committee of St Pierre (CRUISP), helping one of the most impoverished parts of Montreal.
 
Pour plus d'information/For more information:
Website: www.UrbaNature.org (in construction)

 

Address
4375 Avenue Benny, Montréal, QC H4B 2S2, Canada

 

All Dates


  • 2019-02-28 19:00

GUIDELINES FOR PUBLICATION

Read more
NDG COMMUNITY CALENDAR is a tool to share any activities (events, job offers, volunteer requests, AGMs, funding announcements etc.) in NDG.
Who can use this tool: 
Non-profit organizations, community groups, tables, committees, coalitions, NDG institutions, NDG Community Council Members.
Purpose: 
to help organizations to publish and coordinate their events. Community groups can consult which date to choose when they are planning time and date of an event.

Announcements and events will be shared in our weekly newsletter.

Types of announcements:

Please note that we only promote initiatives or organisations that are officially registered as non-profits.
Content:
Please note that any announcements that are political or religious in nature will not be included.
We thank you for your understanding.
Publication language:
French or English or Bilingual
Technical requirements:
Please submit an image in format: jpg, png (PDF files or posters are not compatible)
Size of the image: maximum 500kB
You will not be able to attach documents. However, you can
1. Indicate a link to your website to access files
2. If you don't have a website upload your documents to Google Drive and indicate a link.
CONTACT TECH SUPPORT support@ndg.ca

STAY CONNECTED

SUBSCRIBE TO OUR NEWSLETTER

View previous campaigns.

 

ABOUT US

THE NDG COMMUNITY COUNCIL is the Table de Quartier NDG
with the goal of bringing together community organizations, associations, institutions, businesses and residents to involve them in a collective process of identifying community needs, setting priorities for action, and ensuring implementation and follow-up.

SUBSCRIBE

 

STAY CONNECTED

© 1947 - 2019 Conseil communautaire de NDG Community Council