• (514) 484-1471
  • This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
  • Mon- Fri 9:00 - 17:00

What's happening in NDG?

Appel pour bénévoles au Conseil d’Administration

1-Neighbourhood activities
Date: 2019-01-28 00:00 - 2019-02-28 00:00

Appel pour bénévoles au Conseil d’Administration

Par le biais d’activités sociales et de son service de popotes roulantes, le Centre Espoir Nouveau pour personnes âgées épaule la population aînée de Notre-Dame-de-Grâce, depuis presque 40 ans. Le Centre se situe au cœur du quartier et assiste, en grande majorité, une population anglophone.  Ayant au-delà de 150 membres et 250 clients du services de popotes roulantes, le Centre, l’an dernier a servi plus de 22,000 repas aux personnes aînés du quartier.

Le présent conseil d’administration du Centre est à la recherche de personnes prêtes à se joindre à son équipe – des personnes intéresser et engagé à l’amélioration de la qualité de vie des aînés, dédié au développement et à la continuité de nos services et programmes par le développement de liens et partenariats les gens du quartier et de la communauté. Nous sommes à la recherche de candidats ayant une habileté et un désir de nous soutenir et de participer dans l’organisation, le développement et l’implantation  de notre planification stratégique. Cette planification inclut un travail :

 

1) de vision stratégique pour la continuité de l’organisme,

2) une campagne de financement pour le développement de programmation et l’embauche de personnel,

3) soutien pour le développement d’Espoir nouveau en tant que leader émergeant dans la communauté.

 

Le Conseil est à la recherche de personnes compétentes en ressources humaines, comptabilité, réseautage et communication aussi bien qu’en expériences/connaissances juridiques. Une énergie positive et une habilitée de travailler en équipe sont des attribues incontournables.

Tous candidats doivent être bilingue, être joignable par courrier électronique et s’attendre à contribuer entre 3 et 4 heures par mois pour la préparation  et participation aux rencontres du CA. Le CA ne se rencontre pas au mois de juillet et août.  Le CA a des assurances pour les directeurs. Le travail en sous-comité, dépendamment du comité et du temps de l’année, peut exiger entre 4 et 6 heures de travail de plus.

Si ce défi vous interpelle, on vous invite à envoyer votre candidature/CV, par courriel à: glafferty@videotron.ca, ou par la poste : 6225 Godfrey, Montréal, Qc  H4B 1K3

Au plaisir de vous rencontrer


Calling for volunteers to the Board of Directors

New Hope Senior Citizens’ Centre, located in the heart of NDG, has been serving seniors for close to 40 years, through its various social activities and ever growing Meals on Wheels program. Last year alone, New Hope served over 22,000 meals!

The Board of Directors is currently looking for strong leaders to join their team - people who are interested and committed to improving the welfare and quality of life of Seniors, developing growth and sustainability in services and programming and building strong connections to the community at large are invited to apply. The Board is  looking for people with the ability and desire to help in the development and implementation of its Strategic Plan - this will include:

 

  1. strategic thought and vision for sustainability and continuity of the organization,
  2. fundraising to achieve our goals of increased staffing and programming,
  3. networking for the solidifying of New Hope as an emerging leader in the senior community.

 

Assets and skills that are sought are : Human Resources experience, Accounting knowledge, Legal and Communications background, as well as, the all-important positive energy and good teamwork.

All candidates must be bilingual, have an e-mail address and should expect to contribute 3-4 hours per month for Board meeting attendance and preparations; the Board does not meet in July or August.  The Board of Directors has directors’ insurance.  Sub-committee work, depending on the sub-committee and the time of year, can vary from 4 to 6 additional hours per month.

If you are up to the challenge, we invite you to submit your candidacy/CV and cover letter, by e-mail glafferty@videotron.ca, or by the post: 6225 Godfrey, Montreal, Qc H4B 1K3             

We look forward to meeting you.                                   

 

Email
glafferty@videotron.ca

 

All Dates


  • From 2019-01-28 00:00 to 2019-02-28 00:00

GUIDELINES FOR PUBLICATION

Read more
NDG COMMUNITY CALENDAR is a tool to share any activities (events, job offers, volunteer requests, AGMs, funding announcements etc.) in NDG.
Who can use this tool: 
Non-profit organizations, community groups, tables, committees, coalitions, NDG institutions, NDG Community Council Members.
Purpose: 
to help organizations to publish and coordinate their events. Community groups can consult which date to choose when they are planning time and date of an event.

Announcements and events will be shared in our weekly newsletter.

Types of announcements:

Please note that we only promote initiatives or organisations that are officially registered as non-profits.
Content:
Please note that any announcements that are political or religious in nature will not be included.
We thank you for your understanding.
Publication language:
French or English or Bilingual
Technical requirements:
Please submit an image in format: jpg, png (PDF files or posters are not compatible)
Size of the image: maximum 500kB
You will not be able to attach documents. However, you can
1. Indicate a link to your website to access files
2. If you don't have a website upload your documents to Google Drive and indicate a link.
CONTACT TECH SUPPORT support@ndg.ca

STAY CONNECTED

SUBSCRIBE TO OUR NEWSLETTER

View previous campaigns.

 

© 1947 - 2018 NDG Community Council. Montreal